Friday, April 23, 2010

LOMPAT: BN Tertipu oleh Penipu

Sejak kebelakangan ini seiring dengan kehangatan kempen PRK Hulu Selangor, BN dan UMNO terus berkempen dengan cara kotor dengan menipu dan sekali gus dia juga kena tipu apabila Media Arus Perdana yang dikuasai oleh UMNO mengumumkan kononnya pemimpin PKR teluar parti dan masuk UMNO.

Sedangkan hakikatnya setakat ini dua penafian dilakukan bagi menafikan dan membuktikan bahawa individu berkenaan bukan seperti yang laporkan malah jelas satu pembohongan,. Setakat ini melibatkan PKR Bagan Serai perak dan AMK PKR Kelantan.

Kelmarin dilaporkan secara meluas kononnya setiausaha AMK Kelantan keluar parti sedangkan sekarang ia tidak memegang jawatan itu. Benar ia bekas Setiausaha AMK Kelantan, Muhammad Ezri Zainal Abidin yang telah lama dipecat diumumkan keluar bersama Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Ahmad yang sebenarnya kecewa selepas hasratnya untuk dilantik sebagai Penyelia Dun Kuala Balah tidak tercapai menyebabkan dia kecewa.

“Sedangkan Ezri tidak lagi memegang jawatan berkenaan, Setiausaha AMK Kelantan sekarang Tarmizi Mohd Yusof dari Kuala Krai,” demikian penafian olah Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR Kelantan, Abdul Aziz Kadir.

Beberapa hari lepas juga seorang wanita bernama Roshanita Mohd Basir yang mendakwa dia adalah Timbalan Ketua Wanita PKR Cabang Bagan Serai dilaporkan media keluar dari PKR.

Namun wanita itu berbohong dan UMNO berbohong seperti yang dinyatakan oleh kenyataan, "sebenarnya dia tidak memegang apa- apa jawatan dalam organisasi Wanita PKR Cabang Bagan Serai." Demikian satu penafian yang dikeluarkan oleh Ketua PKR Cabang Bagan Serai, Sdr. Md. Nasib bin Rahim.

Kenyataan PKR Bagan Serai itu menjelaskan bahawa pada satu masa memang betul Roshanita pernah datang dan menawarkan diri untuk memangku jawatan Timbalan Ketua Wanita PKR Cabang Bagan Serai tetapi kami sebagai Pimpinan Cabang sudah tahu bahawa perempuan ini merupakan proksi UMNO dan Pimpinan Cabang tidak pernah memberikan apa-apa jawatan dalam parti atau organisai wanita cabang.

Inilah cara kempen UMNO yang sudah dilihat sangat terdesak dan melakukan apa saja cara untuk memburukkan dan menggambarkan parti lawan lemah walaupun dengan mengggunakan kaedah penipuan.

Sehari dua ini kalaulah sesiapa yang mahu dapat habuah bolehlah pergi berjumpa dengan pemimpin UMNO dan mengaku pemimpin PKR mana-mana bahagian dan saudara maklumkan akan mengumumkan keluar parti sekaligus masuk UMNO. Pasti mereka akan menerami saudara sebagai pelakun tambahan seterusnya.

Buka itu sahaja, rasanya ada bayaran yang agak lumayan dengan kerja jahat itu. selain itu adalah peluang didamping oleh orang seperti Zahrin, Salahuddin dan yang seronoknya kalau untuk Bagan Serai Mohsin Tempirai boleh duduk disebelah untuk episod berikutnya kalau ada, itupun kalau dia berani !.

No comments: