Sunday, April 18, 2010

Ali Rustam Dah Tak Merasuah Lagi, Betul Ke?


Artikel

"
Melihat kepada laporan Malaysiakini aku betul-betul meluat dengan sikap pemimpin UMNO BN. Lebih-lebih lagi Ali Rustam, konon-kononnya bersih dari rasuah setelah disucikan oleh SPRM. Setelah ko di lihat bersih bolehlah ko nak mengata orang lain pulak. Dimana nak letak muka Tengku Ahmad Rithaudeen selaku pengerusi Lembaga Displin UMNO? Adakah tuduhan terhadap Ali Rustam yang dibuat oleh Lembaga Displin UMNO hanya rekaan semata-mata? Betul ke Ali Rustam tak merasuah lagi ?


Ali Rustam dilaporkan dalam ceramah di Hulu Selangor yang sekadar 50 orang yang hadir dan membuat serangan peribadi ke atas Zaid Ibrahim yang merupakan calor PKR di Hulu Selangor. “Dia cakap dia dah tak minum lagi," katanya yang disambut dengan senyuman daripada para hadirin."Aku bukan nak mengata kau (Zaid), aku cuma dengar cerita. Bukan saya kata...," katanya.


Ali Rustam juga berkata ada pihak yang mengatakan bahawa Datuk Zaid sudah tidak lagi mengambil alkohol. "Dia kata Datuk Zaid dah tak minum lagi. Betul ke? Orang kata Datuk Zaid minum. Sekarang Datuk Zaid dah tak minum lagi. "Satu lagi orang kata, Datuk Zaid baru balik haji. Dah dia nak bela, beria-ria," katanya. Selain percubaan mengaibkan Zaid, peribadi berberapa pemimpin Pakatan Rakyat juga diserang habis-habisan oleh UMNO BN.


Aku bukan nak membela sesiapa tetapi kalau nak diikutkan berapa ramai lagi pemimpin UMNO BN menjadikan arak sebagai minuman harian mereka. Dakwaan tersebut telah dibuat oleh Saifuddin Nasution (Ahli Parlimen Machang) dalam Dewan Rakyat tempoh hari yang menyaksikan Khairy Jamaluddin dan Tajuddin Abdul Rahman (Ahli Parlimen Pasir Salak) macam cacing kepanasan menjawab tuduhan tersebut.


Oleh itu, pemimpin UMNO BN janganlah nak berlagak baik pulak. Jangan lupa, kilang-kilang arak yang berada dalam negara ini adalah warisan pemerintahan daripada UMNO BN bukannya Pakatan Rakyat.

KALAU AKU KATA 90% YB UMNO MINUM ARAK...LOGIK TAK??

No comments: