Thursday, March 24, 2011

Perdana Menteri dicabar supaya membuat laporan polis berkaitan tuduhan bunuh Alt

Oleh : Hafizi pauzi
PARIT BUNTAR, 24 Mac : Adun Titi Serong, YB Drs. Khalil Idham Lim mencabar Perdana Menteri supaya membuat laporan polis berkaitan tuduhan bunuh Altantuya terhadap beliau.

Beliau merujuk kepada keberanian tindakan Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang membuat laporan Polis sehari selepas  tuduhan video seks, ia sama dengan kes Altantuya kerana keduanya melibatkan maruah dan Najib juga mestilah menbuat laporan Polis untuk menunjukkan satu usaha membersihkan dirinya..

"Kes Altantuya sudah lama berlaku namun Najib belum membersihkan dirinya dan tidak ada usaha kearah itu" jelasnya
 Merujuk kepada ulasan Datuk Mustafa Mohamad yang mengesa rakyat untuk menilai tahap integriti, Drs. Khalil menganggap itu adalah pandangan yang sengaja diadakan untuk melindungi kejahatan yang dilakukan oleh pimpinan BN sekian lama.
 "Macamlah rakyat sudah tidak pandai menilai tahap integriti dinegaranya sendiri"katanya.
“Mengapa beliau (Mustapa Mohamed) gesa rakyat untuk buat penilaian tahap integritinya jika belum disabitkan kesalahan,” katanya ketika ditemui di sini.
Tambahnya, Anwar Ibrahim telah mengemukakan laporan polis berhubung fitnah jahat video seks, ini membuktikan beliau berani dan mahu menafikan perkara yang memang beliau tidak lakukan dengan saluran keadilan yang ada iaitu mahkamah.
Menurutnya yang juga Ketua Penerangan Pas Perak, tindakan beliau (Anwar) membuat laporan polis tersebut adalah suatu perkara biasa jika dituduh berkaitan isu yang tidak pernah dilakukan.
“Tapi jika ada individu  yang difitnah , tindakan yang mesti dilakukan ialah kemukakan laporan polis sebagaimana yang dilakukan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim.
“Dunia sedang melihat bagaimana senario politik yang tidak matang,” katanya.
“Perdana Menteri Malaysia dan pemimpin BN jelas mengamalkan toleransi terhadap budaya politik yang bersifat “undang-undang rimba”. jelasnya.
Menurutnya pemimpin sepatutnya memikirkan untuk memperkenalkan dasar-dasar yang lebih perihatin dan mesra rakyat dalam memenuhi amanah kepimpinan negara. namun yang kita lihat kerja mereka menyerang parti lawan dan pimpanannya denga rekaan cerita yang bukan-bukan.
"Paling malang segala institusi kerjaan disalahgunakan untuk melangsungkan kerja jahar mereka bagi kekal berkuas" katanya
“Tidak hairanlah mengapa isu yang memalukan Negara membiak dengan pesat sejak akhir-akhir ini,” katanya lagi.
“Rakyat menilai kerajaan sedia ada yang tidak pernah berubah untuk menyelamatkan malaysia,” tegasnya.
“Protes  perlu dilakukan terhadap Umno BN, dan protes tersebut perlu diterjemahkan pada kertas undi pada pilihanraya Sarawak pada April dan PRU13 tidak lama lagi, perubahan perlu berlaku di Malaysia,” tegasnya.

No comments: