Friday, March 8, 2013

Gambar pertemuan Anwar, bapa Saiful Bukhari jadi teka-teki?.. Utusan Kantoikan Blogger UMNO..



Berikutan dengan tersebarnya berita mengenai Bapa Saiful Bukhari yang mendakwa kes liwat dua yang melibatkan anaknya dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sebuah “konspirasi politik jahat” ( baca di SINI ) maka berlumba-lumbalah pencacai UMNO untuk menimbulkan keraguan akan dakwaan itu..

Mereka menggunakan gambar pertemua Bapa Saiful dan juga Anwar bagi menyokong dakwaan Saiiful kononnya Anwar adalah punca bapanya mengakui tuduhan itu adalah konspirasi semata-mata..

Dan ianya disebar oleh banyak Blog yang menyokong UMNO dan juga FaceBook yang menyokong UMNO.. Kononnya pertemuan itu telah berlaku beberapa bulan yang lalu..

Ini gambarnya..


Dan seperti biasa Lidah Rasmi UMNO menjadikan gambar yang disiarkan oleh macai-macai UMNO itu sebagai bahan berita.. tanpa usul periksa..

Antara laporannya ialah..

KUALA LUMPUR 8 Mac - Beberapa blog hari ini menyiarkan gambar yang memaparkan individu dipercayai bapa Saiful Bukhari, Azlan Mohd. Lazim bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di suatu tempat dan tarikh yang tidak dijelaskan.

Gambar tersebut yang turut tersebar menerusi laman-laman sosial hari ini didakwa dirakam beberapa bulan dahulu.

Portal Mynewshub berkata, jika benar pertemuan itu berlaku, ia boleh menimbulkan teka-teki memandangkan hari ini Azlan membuat sidang akhbar bagi mendakwa kejadian liwat Anwar dan anaknya itu hanyalah satu konspirasi bagi menjatuhkan reputasi Ketua Pembangkang itu.

Selain portal terbabit, gambar itu turut mendapat perhatian beberapa blog dan portal lain yang antaranya mendakwa pendedahan terbabit adalah untuk mengalihkan perhatian awam terhadap isu yang berlaku di Lahad Datu.

Antara blog yang turut menyiarkan gambar tersebut ialah Angin Laut China Selatan, Novandri dan Kedah ke KL.

Blog-blog tersebut mempertikaikan sekiranya benar kejadian tersebut merupakan satu rekaan, mengapa bukan Mohd. Saiful Bukhari sendiri yang mengeluarkan kenyataan menafikan insiden terbabit.

Seterusnya apa yang dilaporkan Utusan di bawah tajuk 'Gambar pertemuan Anwar, bapa Saiful Bukhari jadi teka-teki' ialah..

Petang tadi, Saiful Bukhari mengeluarkan kenyataan bahawa dia masih lagi berpegang kepada sumpah yang dibuatnya sebelum ini dan mendakwa bapanya telah dipergunakan oleh bekas majikannya.

Kenyataan penuh Mohd. Saiful Bukhari berhubung kenyataan bapanya boleh dibaca di blog beliau, mohdsaifulbukhari.blogspot.com - UTUSAN ONLINE

Malang bagi Utusan kali ini bilamana  jika korang klik pada link tersebut ianya akan membawa korang ke blog Saiful, terpapar jelas diakhir kenyataan Saiful pada sebelah kanan blog miliknya itu sumber gambar yang di mainkan oleh macai-macai UMNO itu..

Tertera juga tarikh rakaman dan ianya bukanlah dirakam beberapa bulan yang lalu.. tetapi telah dirakamkan pada 8/6/2008...


Dibawah ini ialah printscreen Video yang telah dimuatnaik dalam laman YouTube itu.. tengok tarikhnya..

Lihat di SINI

Takkanlah pada 8 June 2008.. Anwar Ibrahim dah berjumpa Bapa Saiful untuk berunding untuk meminta Bapa Saiful membuat satu kenyataan media pada tahun 2013 mendakwa tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Ketua Pembangkang itu satu konspirasi. Sedangkan Saiful mendakwa diliwat pada 26 June 2008...

Itulah.. bila aku kata macai-macai UMNO semakin bodoh, ramai macai UMNO yang marah.. tapi memang bodohpun mereka itu...

No comments: