Saturday, January 22, 2011

Najib Altantuya Pasti Segera Adakan Pilihanraya Umum! Kenapa??


Sudah sampai masanya!

Barisan Najis kian tertekan dengan deretan siri pilihanraya kecil yang mampu memusnahkan Umno-APCO!

Selepas DUN Tenang, kini DUN Merlimau dan DUN Pelabuhan Klang menunggu untuk rakyat menghukum pentadbiran rejim Najib Altantuya!

Maka Najib Altantuya tidak punya banyak pilihan dan masa untuk menganalisis data pasca pertemuannya dengan ahli parlimen Barisan Najis awal bulan ini!

Walaupun fenomena terkini dilihat memihak Barisan Najis, Pakatan Rakyat tidak akan sesekali berdiam diri!

Anwar Ibrahim dan pasukan Pakatan Rakyat akan mengasak habis-habisan bagi meyakinkan rakyat bahawa Najib Altantuya dan Barisan Najis sudah tidak lagi relevan dalam memegang tampuk pemerintahan Putrajaya!

Biarpun keadaan dalam Pakatan Rakyat agak bergelora, namun rakyat kebanyakan sudah mula mempersoalkan gaya pentadbiran Najib Altantuya yang tidak mementingkan rakyat, sebaliknya terus memperkaya kroni dan suku sakat Barisan Najis!

Perubahan yang didogma sebagai transformasi tidak akan dapat mengubah minda rakyat yang semakin marah dengan pelbagai masalah terutamanya kenaikan harga petrol dan barangan harian.

Berkemungkinan Najib Altantuya memutuskan pilihanraya umum diadakan serentak dengan pilihanraya negeri Sarawak sudah semakin tepat.

Sarawak mesti mengadakan pilihanraya negeri kerana mandat semasa akan berakhir Julai ini.

Dan Taib Mahmud pasti akan mengesyorkan kepada Najib Altantuya supaya Sarawak dimasukkan sekali dalam perancangannya!

Apa sekalipun keputusan Najib Altantuya, semakin lama dia menangguhkan pilihanraya umum, pola penolakan rakyat akan semakin menggila!

Jika dibiarkan keadaan ini berterusan, peluang Pakatan Rakyat untuk memerintah Putrajaya semakin cerah!

Teruskan permainan ini Najib Altantuya!

Teruskan hingga Barisan Najis terjelepuk menanggung kekalahan yang memalukan!

Najib Bakal Adakan PRU-13 Waktu Terdekat, Kata Penganalisis

Penganalisis politik, Said Zahari yakin bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak bakal mengadakan pilihanraya umum dalam waktu terdekat.

Dalam hal berkaitan beliau menolak bahawa kemenangan atau kekalahan BN pada pilihanraya kecil yang diadakan sekarang, tidak boleh dijadikan 'tanda aras' untuk menentukan diadakan pilihanraya umum ke-13.

"Pilihanraya kecil ini samaada dimenangi oleh BN atau tidak, itu tidak akan mengubah fikiran Najib.

Saya fikir najib memang sudah merancang untuk mengadakan pilihanraya umum lebih awal. Pilihanraya kecil ini hanya kebetulan sahaja.

Kalau nak dikatakan tanda bahawa pilihanraya diadakan segera atau dalam masa terdekat, saya fikir tidak begitu," katanya.

Beliau berpandangan bahawa, Perdana Menteri Najib Razak akan mengambil kesempatan ekoran suasana politik hari ini yang dilihat memihak kepada Barisan Nasional.

"Najib akan mengadakan lebih cepat daripada biasa. sebab keadaan sekarang ini lebih sesuai untuk Najib mengadakan pilihanraya. Keadaan bagus untuk mereka (BN).

Keadaan sekarang ini pada keseluruhannya lebih memihak kepada BN.

Sekiranya ditangguh-tangguh, keadaan berubah, tidak begitu baik untuk BN, ertinya Najib akan lebih susah mencari masa sesuai. Jadi saya fikir dalam keadaan sekarang Najib mesti mengadakan pilihanraya umum," katanya.

Beliau turut menambah, biarpun serangan bertubi-tubi yang dihadapi oleh Pakatan Rakyat semakin meningkat, namun beliau mengganggap Pakatan Rakyat mampu menghadapi serangan tersebut jika kesepaaduan dan keseragaman dicapai oleh seluruh anggota parti.

"Sekiranya pakatan dalam masa terdekat ini dapat mensepadukan perpaduan, maka peluang akan lebih baik," ujarnya.

Keseluruhan pilihanraya kecil yang berlangsung selepas pilihanraya umum ke-12 diadakan memperlihatkan, sebanyak 14 pilihanraya kecil telah diadakan.

Dalam tempoh ini, sebanyak 9 kerusi dimenangi oleh Pakatan Rakyat dan hanya 5 kerusi dimenangi oleh parti Barisan Nasional.

No comments: