Saturday, December 25, 2010

Jangan lupa ‘hadiah’ BN sepanjang 2010

NAIB Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar menyeru rakyat Malaysia untuk tidak melupakan ‘hadiah’ yang diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional sepanjang 2010.
“Kita baru sahaja ‘dihadiahkan’ dengan kenaikan harga petrol dan gula, yang sudah pasti memberi kesan kepada ekonomi kita.
“Bersangkutan dengan itu, kita bukan sahaja semakin miskin ekonomi, bahkan kita juga semakin miskin demokrasi.
“Lihat sahaja akta-akta seperti ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri), PPPA (Akta Penerbitan dan Mesin Cetak), OSA (Akta Rahsia Rasmi) dan sebagainya yang melemahkan semangat dan daya saing demokrasi negara kita,” katanya dalam perutusan sempena sambutan Hari Krismas 2010, hari ini.
Ahli Parlimen Lembah Pantai itu turut meminta rakyat Malaysia untuk mengimbas kembali segala tuntutan yang diperjuangkan sepanjang tahun ini.
“Adakah segala azam dan cita-cita kita untuk tahun 2010 tercapai? Apakah yang boleh kita perbaiki dalam perlakuan dan perhubungan kita sehari-hari? Bagaimanakah kita boleh memajukan diri kita dan masyarakat?
“Ini adalah waktu yang amat sesuai untuk kita bersama-sama mengambil iktibar dari pengalaman yang telah berlalu,” katanya.
Justeru, beliau menyatakan keazamannya bersama-sama pendokong Pakatan Rakyat bagi membentangkan Akta Pemulihan Demokrasi, yang diharapkan mampu untuk memulihkan prasarana minda dan jiwa rakyat Malaysia yang merdeka.
“Penghujung tahun memberi kita satu peluang yang cukup istimewa, iaitu peluang untuk berubah. Dari tahun lama ke tahun baru dari perlakuan lama ke perlakuan baru, malah dari politik lama ke politik baru sekalipun!
“Oleh itu, marilah kita mengambil kesempatan yang ada dalam masa terdekat ini untuk berubah, demi kebaikan dan kesejahteraan bersama, demi kesaksamaan dan keadilan sejagat, demi Malaysia yang lebih makmur,” kata Nurul Izzah.

2 comments:

Hearing Aids said...

nice posting keep blogging,

RM Bagus Permono Imanuel said...

Hi Guys, tolong kembalikan Bahasa JAWA-ku ke JAWA karena guampang, Gak KAcek, Mingkem, MAngap, semoks, Bokong, nyolong itu bahasa JAWA dari Surabaya dan Jogjakarta bukan dari Jkt dan sunda atau Betawi. Itu istilah Suroboyoan dan Jawa Timuran dan ini negara Pancasila bukan negara agama..Setuju?? Agama itu buatan manusia bukan Tuhan. dan KAtakan Kebenaran diatas segalanya setuju?? Hidup JOWO..!! Hidup Neo Mojopahit JAwa JAYA..!! Hidup Pancasila..!! MERDEKA....!! Gusti MEmberkahi inggih...!!?? Monggo....muah..muah...muah...