Wednesday, July 28, 2010

kes Saiful - Anwar : Kenapa Farah Azlina Latif digugurkan ??


Alasan utama Gani Patail :

"Farah Azlina terpaksa digugurkan bukan kerana beliau didapati bersalah tetapi bagi mengelakkan sebarang persepsi negatif daripada orang ramai terhadap pasukan pendakwa"

Persoalan dan soalan :

Adakah alasan ni diterima bagi menggugurkan seseorang pendakwa raya sedangkan dia terang-terang tak lakukan kesalahan. Sepatutnya alegasi tersebut tidak dilayan. Tambahan pula, dia tiada akses langsung kepada kertas siasatan kes atau mempunyai apa-apa sebab untuk mengakses kertas siasatan atau apa-apa maklumat sulit yang ada pada pihak pendakwaan. Jadi apa relevan dan rasionalnya jawapan dan persepsi negatif yg Gani Patail maksudkan itu?Persepsi negatif orang ramai atau persepsi negatif Gani Patail sendiri??

Atau

ADAKAH kerana takutnya UMNO Barisan Nasional terhadap pendedahan yang dikira sudah "memecahkan tembelang" mereka dalam satu lagi konspirasi menjatuhkan Anwar Ibrahim dengan menggunakan penglibatan Farah Azlina Latiff (yang boleh sahaja melakukan malafide terhadap Anwar Ibrahim demi orang "tersayang") semasa perbicaraan Anwar - Saiful ini?

Atau

UMNO Barisan Nasional takut isu ini menjadi modal kepada pembangkang menjelang pilihanraya akan datang, maka UMNO Barisan Nasional menyuarakannya hasrat menggugurkan Farah Azlina Latiff melalui Gani Patail??

Jika Ya,boleh jadi keputusan ini terpaksa diambil supaya isu-isu berkaitan tidak menjadi panas dan menggugat kekuatan BN untuk menang pilihanraya umum nanti. Ini kan kes Anwar, semestinya ia akan menjadi bahan pilihanraya.

Tambahan pula,isu ini bertambah panas, apabila ada lagi cerita lain mengatakan bahawa Saiful Bukhari Azlan akan berkahwin dengan Farah Azlina Latiff sedang dia sudah bertunang dengan Janna Syariza Mohd Zaki hanya beralasankan perkara tak logik; bagi mengelakkan lebih banyak persepsi buruk masyarakat terhadap mereka.??

No comments: