Sunday, March 28, 2010

Perkasa Perkakas Umno


- 2 RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Umno sememangnya teruk. Peranannya untuk Melayu dikontrakkan kepada Perkasa melalui tender terbuka bekas PM. Mahathir kata kepercayaan Melayu kepada Umno semakin terhakis. Nampakya Perkasa mendapat sambutan daripada Melayu layu Umno karat.

Perkasa kata mereka memperjuangkan Melayu. Jelasnya Perkasa adalah biras Umno yang mengambil nama Melayu, isu-isu Melayu menghentam bukan Melayu Umno. Perjuangannya adalah tipu helah yang boleh ditelan Umno karat. Berapa agaknya dana diperolehi Perkasa daripada Umno sehingga 13 laporan polis terhadap Anwar Ibrahim.



Orang Melayu Umno nampaknya begitu taksub dengan Perkasa yang menjadi perkakas Umno. Perkasa perkakas Umno awal-awal membuat silap menjadi pendokong Umno bukan Melayu seluruhnya.

Sultan tak mahu datang, CEO GLC juga tak mahu datang, jadi datanglah Mahathir yang tiada kerja menurut perintah muridnya dan bersanding bersama Hasmah di pentas dan dikurniakan ‘Bintang Perkasa Peribumi Negara’ pertama oleh Al-Sultan Ibrahim Ali bergelaran Al-Kataki di singgahsana Perkasa.

Orang Melayu bukan Umno tak ambil kisah tentang Perkasa. Menjeling pun tidak kerana mereka tahu peranannya. Setakat mencium keris, berbaju Melayu bertanjak bersongkok tak menjadikan Perkasa pendukung Melayu, mungkin nak masuk bangsawan atau nak beraya sebelum puasa.

Presiden Perkasa berkata iktikadkan diri dengan Utusan Malaysia(UM), jangan anda sesekali beriktikadkan dengan yang lain, menyalahi syariat Perkasa perkakas Umno. Memang Ibrahim gilakan Umno. Kita semua tahu peranan akhbar ini. Jadi kita Melayu bukan Umno katakan UM-No kerana bersamaan dengan UMNO.

Jadi apa yang dikisahkan oleh Ibrahim Ali dan Perkasa, jangan dikisahkan sangat oleh kita. Kalau hanyut nanti (dah sememangnya hanyut pun) kita tenggelamkannya ramai-ramai. Najib tolonglah terima kembali si Perkakas Sarkas ini. Kasihan dia, dah banyak pengorbanan dia kerana ingin mencium buntutmu itu sehinggakan kabelnya Mahathir juga.

No comments: