Friday, September 21, 2012

Pas kesal layanan buruk Kedutaan AS sekutu Parti Syaitan.

KUALA LUMPUR - Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan kesal dengan layanan buruk yang diberikan oleh Kedutaan Amerika Syarikat (AS) kerana memorandum bantahan berhubung filem Innocence of Muslims hanya diterima oleh ketua pengawal keselamatan kedutaan itu.

Menurut Nasrudin, tiada seorangpun wakil kedutaan yang mahu menerima memorandum, yang diserahkan oleh wakil dari Pas, PKR dan wakil badan bukan kerajaan.

"Kami kesal kerana kedutaan hanya menghantar ketua pengawal keselamatan untuk menerima memorandum.

"Kita berharap memorandum itu akan sampai kepada wakil kedutaan," kata Nasrudin ditemui pemberita selepas penyerahan memorandum kira-kira jam 2.45 petang.

Katanya, kerajaan AS yang mengamalkan demokrasi sepatutnya mendengar luahan dan perasaan rakyat Malaysia hari ini.

Nasrudin berkata,  umat Islam negara ini kecewa dengan tindakan yang jelas membuktikan sikap kerajaan AS yang menghina Nabi Muhammad SAW dalam filem anti-Islam Innocence of Muslims.


"Ini merupakan satu provokasi yang melampau mencetus kemarahan umat Islam di seluruh dunia," katanya.

Katanya, umat Islam tidak pernah menghina dan memperlekehkan agama lain yang sedia maklum jika dilakukan akan mengundang huru-hara di dalam negara.

"Kami umat Islam sendiri tidak pernah  menghina agama lain," katanya lagi.

Beliau berkata, tindakan yang tidak menghormati isu sensitiviti agama lain boleh mengundang kekacauan di seluruh negara.

Antara lima wakil lain yang bersama-sama dalam penyerahan memorandum ialah Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub; Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; dua Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua dan Pengerusi Teras Keupayaan Melayu (Teras) Azmi Abdul Hamid.

Peserta mula bersurai pada pukul 3.20 petang.

No comments: