Saturday, February 5, 2011

Gelombang Merah Ganti Gelombang Biru Untuk Tawan Kelantan


PENGERUSI Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed (tiga kiri) memotong reben pada bunting sebagai gimik pelancaran Gelombang Merah: Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat di Dewan UMNO Negeri Kelantan, di Kota Bharu, 5 Feb. – Utusan/AIZZUL A.MAJID

Pemuda UMNO Kelantan lancar Gelombang Merah

05/02/2011 4:35pm
KOTA BAHARU 5 Feb. – UMNO Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan untuk menyokong Barisan Nasional (BN).
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata Gelombang Merah bertemakan “Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat” akan dilaksanakan Pergerakan Pemuda UMNO negeri melalui penganjuran ceramah, kursus, seminar dan gerak kerja.
Kempen itu antara lain berobjektif untuk menawan negeri itu daripada kepimpinan Pas yang telah memerintah Kelantan selama 21 tahun, pada pilihan raya umum akan datang, katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen Gelombang Merah di sini hari ini.
“Golongan muda di Kelantan adalah lebih ramai jumlahnya daripada pengundi biasa, iaitu jumlah keseluruhan pengundi di negeri ialah 600,000 orang dan 400,000 daripada jumlah itu adalah golongan muda.
“Mereka merupakan golongan yang berpengaruh dalam menentukan kejayaan BN pada pilihan raya umum ke-13 nanti,” kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu.
Katanya BN semakin mendapat tempat di hati rakyat Kelantan berdasarkan keputusan pada dua pilihan raya kecil iaitu di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada Julai 2009 dan DUN Galas pada November tahun lepas. – Bernama
………………………………………………………………………………..
http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2011/02/padedoh.jpg?w=300
Teringat pada Slogan Khairi pada PRU yang lalu ‘Pade Doh!’ 18 tahun
Rasanya ulasan dato Pa di atas lebih kurang je dg huraian Khairi pada masa itu…baca di bawah

SEBAR PEMBAHARUAN: Khairy bersama Pemuda Umno Kelantan melaungkan slogan Pade Doh! pada sidang media di Kuala Lumpur.Gambar di atas
Pemuda sasar golongan muda pulang mengundi: Khairy
KUALA LUMPUR: Pemuda Barisan Nasional (BN) yakin golongan muda di Kelantan akan menolak kepemimpinan Pas yang selama ini gagal membawa sebarang kemajuan, walaupun selepas 18 tahun memerintah negeri itu.
Timbalan Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin, berkata ‘mood perubahan’ itu sedang melanda Kelantan, terutama di kalangan generasi muda, sekali gus menerbitkan keyakinan BN mampu merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya akan datang.
Justeru, beliau yang juga Naib Ketua Pemuda Umno berkata, Pemuda BN akan menggunakan dua strategi iaitu dengan menyediakan Bilik Gerakan ‘Pakat Kelik Ngundi’ (pakat balik mengundi) yang ditujukan kepada golongan muda Kelantan yang tinggal di luar Kelantan dan pengenalan slogan ‘Pade Doh!’ yang bermaksud cukup lah 18 tahun PAS memerintah negeri itu.
“Sudah cukuplah Pas memerintah, tiada perubahan pun yang dibawa. Cukuplah 18 tahun menabur janji kosong, rasuah, curi balak. Demi masa depan mereka (rakyat Kelantan), cuba buat perubahan sekali. “
Kita lihat apa yang kita (BN) boleh buat di Kelantan dan bandingkannya. Jangan 18 tahun pilih orang yang sama, pemimpin sama, Menteri Besar sama.
Ini satu gelombang besar yang akan melanda dan sampai ke rakyat Kelantan,” katanya pada sidang media di sini.
Beliau berkata, gerakan ‘Pakat Kelik Ngundi’ itu akan menggalakkan kira-kira 50,000 pengundi muda negeri itu berada di luar Kelantan, pulang mengundi pada hari pengundian kelak.
“Golongan muda ini mempunyai pengaruh, berpengetahuan tinggi dan akan bercerita kepada orang tua, saudara-mara dan pengundi lain, maka jika mereka ini mahu perubahan saya percaya pengundi lain akan turut serta,” katanya.
Beliau menjelaskan, bilik gerakan ditubuhkan di ibu kota kerana lebih 30,000 pengundi negeri berada di luar Kelantan, tinggal di Lembah Klang.
Justeru, penubuhan bilik gerakan di ibu pejabat Pemuda Umno di Menara Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra, itu juga akan membantu mereka mendapatkan semua maklumat yang diperlukan dengan menghubungi talian 03-40439517 atau 012-7527775/0172631455.
Selain itu, Khairy berkata, beliau akan mengadakan pertemuan dengan kepemimpinan BN dan Pemuda Kelantan untuk memastikan bukan mereka saja yang balik mengundi, tetapi juga rakan dan keluarga masing-masing juga pulang ke Kelantan untuk mengundi.
“Ini penting kerana banyak kerusi yang dimenangi Pas pada Pilihan Raya Umum 2004 dengan majoriti kecil dan jika pengundi luar diberi tumpuan saya percaya Kelantan boleh ditawan pada tahun itu,” katanya.
Beliau berkata, semua kelemahan dan kekurangan yang berlaku pada Pilihan Raya Umum 2004 akan diatasi untuk memastikan lebih ramai yang pulang ke Kelantan untuk mengundi.
Sementara itu, beliau juga akan mengadakan perbincangan dengan Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Annuar Musa bagi mewujudkan beberapa cadangan untuk golongan muda Kelantan yang khusus jika BN menang di negeri berkenaan.
“Ini merangkumi agama, sukan, sosial dan peluang ekonomi. Kita nak tumpukan cadangan khusus yang diperjuangkan Pemuda BN jika Kelantan kembali ditawan BN,” katanya.
……………………………………………………………………………….
Beberapa pekara yg Datuk Pa kena beri perhatian dan lakukan kalau benar2 nak dekati golongan muda di kelantan atau nak tawan kelantan dlm PRU dalam beberapa bulan lagi…
1..semasa perhimpunan besar-besaran menuntut Royalti minyak Kelantan dari Kerajaan pusat yang di buat di Stadium pada tahun lepas, hampir 50 peratus golongan muda turut serta memberi sokongan sambil mendengar ucapan pemimpin2 PAS dan amanat Tok Guru… Senang je !!apa yg Datuk Pa kena lakukan untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan ialah buat sesuatu supaya Royalti di beri kepada Kerajaan Negeri Kelantan.Sebab itu Hak Rakyat Kelantan..jangan dizalimi Rakyat Kelantan… kan mudah tu.

1 comment:

earthy moony said...

pls visit back my site http://earthy-moony.blogspot.com/
thanks :)