Saturday, April 18, 2009

Kenyataan Media Speaker Perak.



Speaker DUN Perak, V. Sivakumar yang didampingi oleh ADUN Titi Serong menyatakan sesuatu kepada rakan media.
"Adakah ini usaha untuk memperkecil dan memperbodohkan Speaker" Kata V. Sivakumar mengenai prosuder penghantaran surat panggilan Sidang DUN pada 7 Mei akan datang.

Beliau memaklumkan kepada media tidak tahu langsung mengenai tarikh persidangan yang sepatut dibincang terlebih dulu dengannya kerana sifat Speaker sebagai "ketua" DUN.

"Saya baru tahu tarikh sidang setelah menerima surat yang dihantar oleh Hj. Abdullah Antong pada jam 10.30 pagi kelmarin.

Beliau tidak berminat untuk mengulas mengenai 7 Mei yang telah mendapat perkenan Sultan. Yang penting katanya "wrong approch" dan tidak ikut protokol" memaklum perkenan itu kepada ADUN.

Sivakumar juga mempersoalkan tarikh sidang yang ditetapkan yang disifatkan sebagai berkata " kenapa kelam kabut" ?

Sebagai perbandingan dia bertanyakan sekira Speaker Dewan Rakyar, Pendekar Amin menghadapi apa yang dialami beliau adakah dia boleh berdiam diri ?

Demikianlah beberapa perkara besar yang menjadi kontraversi mengiringi tarikh sidang yang kononnya ditetapkaan oleh pihak "perampas kuasa " tanpa pengetahuan Speaker di Negeri Perak pada 7 Mei akan datang. Speaker Perak membuat sidang media pada jam 12.45pm tadi berkaitan dengan Persidangan Dewan Negeri 7 Mei 2009.



Semasa ditanya kepada ADUN Titi Serong yang juga merupakan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) Pakatan Rakyat Perak, Drs. Khalil Idham Lim mengenai adakah ADUN PR akan hadir pada sidang 7 Mei. Katanya " Perkara itu tidak berbangkit kerana sekarang kita mempersoalkan bagaimana surat panggilan sidang itu di sampaikan kepada kami, sah atau tidak".

"Sekali lagi BN buat telur busuk" kata Khalil.

No comments: