Thursday, February 11, 2010

Altantuya Terus Menghantui Najib-Rosmah


"Nampaknya Najib-Rosmah tidak boleh senang duduk juga bila RPK terus 'melanyak' pasangan iblis ini dengan kes Altantuya yang terbukti melibatkan mereka.

Pada waktu sedang 'berseronok' melihat Anwar sedang dibicarakan oleh 'mahkamah' mereka, tiba-tiba RPK mendedahkan pulak 'lelaki misteri' dalam Proton Saga biru sebagai Nasir Safar pada malam Altantuya ditangkap Polis di hadapan rumah Razak Baginda. Nasir Safar ialah Pegawai khas Najib.Bala, dalam Akuan Sumpahnya ada menyebut tentang sebuah Proton Saga biru dipandu seorang lelaki Melayu telah lalu di hadapan rumah Razak Baginda sambil memerhatikan mereka di situ.

Dari mana RPK dapat semua maklumat tentang individu yang terlibat dalam kes Altantuya ini ?

Yang terbaru, didedahkan pula pasal ASP Suresh telah terbang ke India untuk menemui Bala di tempat persembunyiannya. Dipercayai tindakan menghantar Suresh ke sana adalah untuk memujuknya supaya tidak menemui SPRM dan menyerahkan bukti penglibatan Najib dalam kes Altantuya. Juga memujuk Bala agar menarik terus Akuan Sumpahnya itu. Jika Bala setuju, RM 5 juta akan diberikan secara ansuran sebanyak RM50,000 sebulan. Pembayaran akan diuruskan oleh Deepak, tauke besar karpet yang ada hubungan rapat dengan Rosmah.

RPK mendapat semua maklumat ini daripada 'orang dalam' PDRM dan ATM sendiri. Begitu juga dengan maklumat tentang Rosmah dan 2 orang pegawai tentera (suami-isteri) berpangkat Lt. Kolonel berada di tempat kejadian (lokasi Altantuya dibunuh dan mayatnya diletupkan) malam itu.
Sebaik saja mendapat maklumat ini, RPK terus membuat Akuan Sumpah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan meminta peguamnya menghantar satu salinan ke Pendakwaraya agar siasatan lanjut boleh dijalankan. Dan RPK tidak pernah membocorkan maklumat surat sumpahnya itu kerana akur dengan nasihat Pegawai Tinggi Risik tentera yang memberikan maklumat tersebut.

Najib-Rosmah lupa hanya segelintir saja anggota polis dan tentera yang boleh diperalatkan. Majoritinya sudah lama meluat dan benci dengan segala jenayah dan penyelewengan yang dilakukan. Justeru ada di kalangan mereka menyalurkan maklumat ini pada RPK.

Bala sendiri membuat pengakuan di hadapan 3 orang peguam kanan bahawa seorang pegawai kanan polis, dua ahli perniagaan adik beradik dan seorang adik Najib telah mengugut dan cuba menyogoknya supaya menarik balik perakuan bersumpahnya yang mengaitkan Najib Razak dengan Altantuya.

Persoalannya :

1- Mengapa Najib dan Rosmah takut sangat dengan Akuan Sumpah si Bala ni sehingga menghantar orang mengugut dan menawarkan wang RM5 juta jika Bala setuju menarik balik Akuan Sumpah tersebut ?

2- Kenapa RPK yang ditahan atas tuduhan menyiarkan Akuan Sumpahnya sedangan RPK tidak pernah membocorkannya ? Sebuah website UMNO yang telah menyiarkan salinan Surat Sumpah tersebut. Tapi Polis tak tahan dan siasat pengendali web UMNO itu. Sebaliknya RPK yang tak bersalah pula ditahan untuk siasatan. Inilah sistem keadilan rimba yang diamalkan.

3- Kenapa ASP Suresh dihantar ke India mendahului SPRM untuk mencari Bala ? (sila baca di Malaysia Today).

4- Yang hairan tu, kenapa PDRM tidak meminta kerjasama Interpol untuk mencari Bala dan menangkap RPK ?

5- Sebelum Altantuya datang ke Malaysia, dia telah menyerahkan seluruh dokumen penting kepada ayahnya agar boleh dijadikan bukti sekiranya terjadi sesuatu pada dirinya. Setelah dia dibunuh, ayahnya Shaaribu telah datang ke Malaysia dan bertemu dengan pegawai konsulat Mongolia, Datuk Abd.Rahman Al-Habsyi di sini. Shaaribu telah menyerahkan seluruh dokumen tersebut kepadanya agar boleh dijadikan bukti dalam mahkamah. Namun bila perbicaraan kes Altantuya berjalan, dokumen tersebut tiada. Kenapa si Abd.Rahman 'menghilangkan' dokumen tersebut ?

Seluruh rakyat Malaysia yang celik mata hatinya boleh menjawab persoalan ini. Tak perlu nak dijelaskan lagi.

Sebagai manusia yang dikurniakan akal fikiran oleh Allah SWT, adalah menjadi kewajipan kita untuk menentang sebarang perbuatan jenayah terancang sebagaimana yang berlaku dalam kes pembunuhan kejam Altantuya ini.

Kita jangan melihat kes Altantuya hanya pada cara dia dibunuh saja tetapi perlu dilihat dalam skop menyeluruh. Kes Altantuya ini jelas membuktikan kepada kita semua, malah seluruh dunia betapa dahsyatnya sitem keadilan negara ini telah 'dilacurkan' oleh sang penguasa zalim bagi menyembunyikan jenayah yang mereka lakukan. Beberapa kerat 'manusia durjana' dalam Jabatan Peguam Negara, PDRM, ATM, Kehakiman sanggup menjadi hamba kepada sang penguasa jahat bagi menyembunyikan jenayah terkutuk ini. Malah 2 pegawai Polis terpaksa dijadikan 'korban' dalam kes ini. Tak tahulah samada Azilah Hadri dan Sirul sudah digantung atau belum ? Atau dipenjara seumur hidup ?

Bukan setakat itu saja malah kematian Altantuya dengan sendirinya mendedahkan penyelewengan wang rakyat sebanyak RM500 juta hasil pembelian dua biji kapal selam Scorpene.

Cuba kita tanya diri sendiri. Apakah kita akan berdiam diri sekiranya anak atau adik beradik kita yang berada di tempat Altantuya ? Dan apakah perasaan kita sebagai seorang ayah sekiranya anak sendiri diperlakukan sebegitu kejam tanpa mendapat pembelaan yang sewajarnya ?

Sudah sampai masanya kita sebagai rakyat menghentikan segera segala bentuk jenayah dan penyelewengan pihak atasan yang jelas melampaui batas kemanusiaan.

Jangan sampai ada lagi mangsa seperti Assyahid Ustaz Ibrahim Libya dan 13 rakannya, Altantuya dan Teoh Beng Hock. Mereka mati angkara kerakusan dan kezaliman pemimpin UMNO yang bertuhankan iblis.

Kita jangan lupa yang Anwar Ibrahim sendiri pun mahu dibunuh ketika Rahim Noor membelasahnya dalam lokap Bukit Aman. Namun umur Anwar masih panjang. Cubaan kedua untuk membunuh Anwar dilakukan dalam penjara apabila Anwar disahkan terkena racun Arsenik. Hari ini, sekali lagi cubaan untuk menghancurkan Anwar dilaksanakan dengan cara keji dan terkutuk.

Apakah kita mahu tunggu sehingga kena pada batang hidung sendiri, lepas tu barulah nak sedar dan insaf betapa zalimnya pemerintahan UBN ini?

Enough is enough... Kita wajib membuat perubahan dalam PRU13 sebelum perkara yang lebih buruk lagi melanda rakyat dan negara ini.

"Mereka merancang dan Allah juga ada perancangan-Nya...."

Jazakallah.

No comments: