Sunday, February 1, 2009

MEMANG SUSPEN mengikuti perkembangan permainan politik UMNO/BN di Perak. Selepas Tajol Rosli tidak berjaya menggugat kerajaan PR dengan strategi-strategi liciknya, tugas itu diambil alih pulak oleh Najib Razak. Najib berkira-kira untuk mencari mileage politiknya sebagai bekalan terakhir untuk menduduki kerusi empuk sebagai Pm dan Presiden UMNO mac ini telah SECARA TERGESA-GESA TANPA SOLAT ISTIKHARAH telah mengambil kesempatan memberi tekanan dan rayuan ugutan kata dua kepada bekas ADUN PKR dari behrang & changkat jering samada melompat masuk UMNO atau bakal dikenakan hukuman yang maha dahsyat bagi kes rasuah kedua-dua adun tersebut yang akan dibicarakan seminggu dua lagi. mungkin jugak NAJIB dah ada salinan Video adegan seks adun tersebut dengan pelacur china sebagaimana digembar-gemburkab. So, Kalau masuk UMNO tuduhan akan dihapuskan, video adegan tidak akan diedarkan dan akan dijanjikan imbuhan dan akan juga diberikan pangkat yang elaun bulanannya bukan calang-calang. Kalau takut nak stay kat malaysia boleh tumpang rumah Balasubramaniam kat India dan beli aje rumah kedai 4-5 pintu buleh kutip sewa bulanan. Najib memang berupaya menarik balik tuduhan berdasarkan rekod yang dipecahkannya bagi kes Allahyarhamah Altantuya.

Mungkin Najib Razak berasa yakin strategi barunya dengan 'menculik' dua ADUN PR Perak ke Pekan dengan pujukan 'ugut'nya sehingga Pak Lah begitu konfiden dan ingin menumpang nama lantas mengumumkan yang sekurang-kurangnya 2 orang ADUN PR akan berpindah ke BN melalui media massa dan TV tempatan.

Tapi kejutan yang dibuat oleh MB Perak Ir Nizar dengan mengeluarkan surat akujanji letak jawatan 2 ADUN berkenaan dan pengumuman oleh speaker dewan bagaikan satu gerakan 'CHECK-MATE' buat Najib dan UMNO/BN.

Menghadapi bukan 1, tapi 2 PRK dalam masa yang terdekat dalam suasana yang tidak memihak kepada mereka bukanlah sesuatu yang diinginkan oleh UMNO/BN dan PAK LAH sendiri pada masa ini.....mereka dah serik dan fobia dan masih lagi mengigau malam dengan kekalahan teruk di PERMATANG PAUH dan KUALA TERENGGANU...memang setakat Najib jadi pengarah pilihanraya pusat UMNO belum ada lagi hasilnya...modal dah banyak keluar...hasilnya takde menyebabkan dahi najib yang licin mula mengelupas.

ALANGKAH NAJIB RAZAK TERLUPA ATAU DIA MEMANG TAK BERAPA CERDIK LAGI UNTUK MENONGKAH ARUS POLITIK YANG PERDANA...bahawasanya Pimpinan PR dengan nasihat daripada para peguam dari awal lagi sudah membaca dan telah bersiap siaga dengan SURAT PERLETAKAN JAWATAN TANPA TARIKH (tarikh hanya perlu di cop bila perkara tidak diingini berlaku seperti kes ini) dan juga SURAT AKUJANJI untuk menangkis apa-jua taktik kotor lapuk UMNO sebagaimana yang berlaku kepada Jamaluddin Mat Radzi DUN Behrang dan Mohd Osman Jailu ADUN Changkat Jering.

SURAT PERLETAKKAN JAWATAN kedua-duanya berkuatkuasa semalanam (AHAD) jam 5:45pm. dan akan diishytiharkankan secara rasmi oleh speaker negeri Perak hari ini bagi membolehkan Pilihanraya Kecil diadakan dalam tempoh 60 hari.

DALAM KES INI mungkin kedua-duanya yang tidak tahan umpanan dan rayuat ugut UMNO telah menerima imbuhan RMMMMM sebelum daripada membuat perishtiharan lompat masuk UMNO lagi...

Jamaluddin telah menafikan membuat surat perletakan jawatan tersebut sebaliknya mengiayakan menandatanganinya setelah PR menang didalam PRU12 didalam kenyataannya didalam the star semalam “This is an undated letter that I and six other PKR assemblymen were made to sign in March last year,” katanya.

BARU SEMALAM NAJIB TERSEDAR DARI MIMPI ...dan amat rasa menyesal dan dia mengeluh di dalam hati..."kalaulah aku dulu buat solat istikharah macam yang haji hadi awang buat..." taklah jadi macam ni....KALAU LAH AKU BUAT SURAT AKUJANJI dan PERLETAKAN JAWATAN untuk semua ADUN BARISAN NASIONAL dari awal lagi taklah kerusi DUN BOTA mudah2 terlepas ketangan PR....dan kalau ada mana-mana ADUN UMNO yang nak keluar UMNO aku boleh just ishtiharkan surat perletakan jawatan mereka..TAKLAH AKU PENING KEPALA BAGAI NAK GILA....cari taktik nak gagalkan 16 SEPTEMBER ANUAR???" kata najib penuh penyesalan didalam hari...

"KALAU LAH PILIHANRAYA KECIL DUN BEHRANG DAN CHANGKAT JERING NI AKU KALAH LAGI..,. KAT MANA AKU NAK LETAK MUKA LAGI LPS NI???" "MACAM MANA KALAU DALAM MASA PILIHANRAYA 3 ORANG EXCO PERAK YANG SDG TUNGGU MASA NAK LOMPAT MASUK PR BETUL2 BUAT HAL???"rungut najib dalam hati...

TAPI...SEMUA SUDAH TERLEWAT...sebab sekarang bukan mudah untuk najib dapatkan apa-apa tandatangan dari ADUN2 BN....masing2 sedang mencari arah dan tak akan memberikan apa-apa wala' kepada Najib selagi Najib tidak berupaya mengembalikan keyakinan kepada mereka.....

BETULLAH FIRMAN ALLH SWT " kamu merancang dan Allah juga merancang...sesungguhnya perancangan Allah jua akhirnya yang akan berjaya"

WallAhuaklam


No comments: