Saturday, November 1, 2008

Abdul Razak Bebas...

Pagi ini kita dikejutkan dengan Pembebasan Razak Baginda @ tuduhan bersubahat membunuh Altantuya, Tahniah diucapkan pada Ketua Hakim yang baru kerana mencipta kejayaan pertama melegakan bos mereka Datuk Seri Najib selaku bakal Presiden Umno. manakala 2 anggota UTK itu dipinta membela diri, kini timbul pula persoalan, Siapa yang arahkan mereka jika Razak baginda tidak bersubahat?

Adalah mustahil bagi anggota UTK selaku anggota pengiring Timbalan Perdana Menteri itu untuk menembak dan mengebom dengan BOM C4 pada tubuh pada gadis Monggolia yang mereka tak kenali .Yang ditembak dan diletupkan itu pula adalah orang yang terlibat dalam urusan urusniaga pembelian Kapal Selam dan Jet Sukhoi bersama Razak Baginda individu yang disegani oleh pasukan keselamatan negara. Apakah mereka anggota yang terlatih dengan disiplin dan patuh kepada ketuan akan suka suka meletupkan badan seorang gadis? kalau bukan Razak baginda siapa yang arahkan? Panglima Tentera ke? Menteri Pertahanan ke? Isteri Timbalan Perdana Menteri ke? ataupun Presiden Rusia @ CIA @ KGB??. Amat Mustahil jika mereka bertindak secara bersendirian dan amat mustahil untuk mereka menghilangkan data imigresen bersendirian dan amat lagi mustahil untuk mendapat akses mengeluarkan BOM C4 secara bersendirian. Dengan pembebasan Razak Baginda lebih menimbulkan banyak persoalan dari penyelesaian.persoalannya kini atas arahan Siapa?

Maka benarlah dalam telahan saya sebelum ini, 2 anggota UTK ini menutup wajah mereka sepanjang perbicaraan adalah satu bentuk rancangan terperinci. Mustahil wajah mereka di tutup sepanjang perbicaraan jika tiada arahan. selalunya wajah tertuduh hanya ditutup hanya ketika kes tahanan Reman. malah wajah mereka bukan sahaja ditutup dengan pakaian mereka tetapi pelbagai corak topeng yang dibekalkan Polis. Media massa juga tak pernah menayangkan wajah mereka berbanding kes2 jenayah berprofil tinggi yang terdapat di Malaysia. cuma yang tidak ada dipakai adalah topeng wajah Najib aja. betulkah ramalan saya sebelum ini Identiti mereka akan ditukar selepas perbicaraa selesai, paling tidakpun mengapa wajah mereka tidak dipamerkan untuk orang ramai membantu siasatan sebagaimana kes nurin jaslin?? dan wartawan tempatan tidak membuat kajian atau rencara tentang profil hidup penjenayah sebagaimana kes mona fendi. atau takut takut wajah mereka dipadankan dengan gambar Najib dan Isterinya rosmah ditempat tempat tertentu? agak Mustahil juga Akhbar Malaysia yang begitu cekap tidak mempunyai rekod gambar tertuduh lebih-lebih lagi dah 2 tahun lebih perbicaraan ini berlangsung.mungkin juga jabatan Polis pun telah kehilangan rekod gambar mereka. jika dalam kes nurin anggota polis boleh mengedarkan gambar bedah siasat lengkap dengan gambar terung tertusuk di kemaluan adik malang itu adalah mustahil jika mereka tidak dapat menelinap keluar gambar kedua-dua tertuduh melainkan sudah ada perancangan diperingkat atasan untuk memadamkan rekod kedua-duanya. Mungkin Najib sudah merancang dari awal lagi peranan "kambing Hitam" yang perlu ada untuk melepaskan golongan atasan yang terlibat termasuk Najib. tapi mereka terlupa dengan keputusan Mahkamah hari ini lebih Banyak persoalan timbul.

Tahniah diucapkan kepada ketua Hakim yang baru berlagak dirinya bersih dari Rasuah. Seolah-olah dirancang pembebasan abdul razak pada hari itu disambut dengan jamuan besar-besaran di perkarangan mahkamah tinggi ...walaupun jamuan aidilfitri mahkamah...Tahniah Dato Zaki Tun Azmi anda berjaya melakukan reformasi Kehakiman yang pertama.

1 comment:

Cikli said...

tunggu sehingga kaki tangan kulit telinga bulu betis bersuara sendiri