Monday, December 1, 2008

JANTAN BETINA...SAMA SAJA!

Kenyataan Soi Lek biadab

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Pewaris menyifatkan kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang menolak konsep ketuanan Melayu sebagai kurang ajar dan biadab.

Timbalan Presidennya, Rahimuddin Md. Harun berkata, kenyataan itu boleh menimbulkan provokasi di kalangan bangsa Melayu dan bangsa lain di negara ini.

"Kenyataan berbaur perkauman itu tidak sepatutnya keluar dari mulut Sio Lek hanya semata-mata untuk menaikkan populariti beliau yang pernah mempunyai skandal seks dahulu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Soi Lek yang menolak konsep ketuanan Melayu yang disifatkan beliau sebagai tidak lagi relevan.READ MORE HERE

Ketuanan Melayu tidak lagi relevan - Mei Fun

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Ketua Wanita MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun turut menyifatkan konsep ketuanan Melayu tidak lagi relevan hari ini atas alasan semua rakyat menyumbang kepada pembangunan negara.

Sambil menyokong kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek mengenai perkara itu semalam, beliau berkata, di tanah air ini semua rakyat adalah tuan tanah Malaysia. READ MORE HERE

Des: Nampak gayanya dua ekor ni dah sedikit sebanyak terikut-ikut konsep Malaysian Malaysia yang dilaung-laungkan oleh Pembangkang. Jika dilihat lebih mendalam, anasir-anasir pembangkang yang cuba menegakkan kesamarataan pada semua rakyat (yang tidak relevan di Malaysia) telah berjaya mengaburi mata dua makhluk sepet ini..

Mintak kerajaan mempertimbangkan gelaran Datuk dan Datin Paduka yang diberikan...jangan bermain dengan isu macam ini, dah banyak kali dah orang berpesan...cukup-cukup la..Chua Soi Lek...pandai hang "ayat" Mei Fun...apa hang dah bagi...mentang-mentang bapak kasanova...nak ajar orang pulak..jijik aku!

No comments: